Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 30 november 2010

En mysdag i Falun











Vi träffades i Falun, Mimmi, Ann-Helene, Anna och jag. Vi brukar träffas emellanåt i olika städer och drälla, shoppa, äta och fika. Den här dagen var inget undantag. Lördagen före första advent. Jag stod och väntade på tåget och det yrde snö och var alldeles vitt. När vi kom av tåget var allt stängt, så vi gick till cafeet i gränden vid kyrkan och fick en macka och en kaffe, och fick värma oss, för det var polartemperatur ute och blåste isande vindar. Sedan inträffade ett seriöst drällande fram till halvett-tiden, då Anna sade ifrån att det var dags för mat. American Pizza ligger så lägligt till just i Falun. Jag slog till på en El Taco, och det var hysteriskt gott när man var hungrig och frusen och sugen på fett och kolhydrater. Efter några timmars drällande till tog vi en fika inne på gallerian nedanför kyrkan. Har glömt vad den heter, men det låter italienskt och börjar på P. En jättegod brownie och en stoooor latte. Var tvungen att fotografera disken med alla fina tårtor, munkar och bakelser. Jag fick några julklappar handlade. Jag gjorde även ett riktigt kap på Myrorna: en tjock vacker yllekappa, tillverkad i Skottland (borgar för kvalitet), med pälskrage och fodrad med ett tunt fint skinn som liknar kanin. Den måste sys in på ett par ställen, men den kommer att bli jättebra. Jag gillar verkligen Falun (min födelsestad). Det är lagom stort, mysigt och en bra atmosfär. Åker nog tillbaka under jullovet och kollar in rean.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar