Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 14 november 2010

Nötter


Det är något med nötter, förutom att de är mycket goda och användbara och dessutom nyttiga. De är snygga! Det finns inget som inte blir snyggare med en handfull nötter uppepå. Eller i. När man skär bröd och man ser de halva hasselnötterna skymta, som i den här bilden ur Anna och Fanny Bergenströms Vinterns goda ting. Sedan gillar jag att ha grejer framme till jul som är naturliga och inte pråliga. Då passar nötter bra. Och nu när jag undviker socker så blir det troligen en hel del nötter i stället för julgodis. Jag kommer att göra godis, men jag skall inte äta så mycket som jag brukar. Det är kul att bjuda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar