Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 22 augusti 2010

Kräftskiva en lördagkväll i augusti







Vi hade kräftskiva i går. Jalle och Ing-Marie kom med tunnbröd från Härjedalen och gammaldags svagdricka (min mormor och morfar hade alltid det hemma), Åsa och Jim kom med parmesanskorpor och Jonas dök upp med en skånesnaps med en blomma på toppen. Man och barn hade varit vid Ätran och fiskat kräftor, min man hade kokat dem med massor av dillfrö (mmmmmmm) och jag hade gjort en ostpaj och en musselpaj. Det skulle vara Västerbottenpaj, men denna typ av ost stod inte att uppbringa någonstans varför jag chansade på Kvibilles längst lagrade prästost, vilket också blev ganska bra. Upptäckte också att Kopparbergs rekorderliga päroncider passar väldigt bra till kräftor. Min kista gillar inte vitt vin, så jag får köra med andra grejer. Kolla förresten in eldkorgen! 129 spänn på Ullared.

Receptet på musselpajen ligger ute sedan tidigare, i inlägget från den 12 januari, och under etiketten "skaldjur".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar