Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 2 april 2011

Björnbär för hälsan


Finns det några snyggare bär är björnbär? Jag betvivlar det. Nu läste jag i senaste numret av "I Form" om en undersökning som visar att björnbär innehåller så pass mycket antioxidanter att de ger ett utmärkt skydd mot cancer. Dessutom innehåller de vitaminer och fibrer. Ta några i yoghurten eller i en fruktsallad med apelsin och valnötter, med litet honung ringlad ovanpå. Käka dem nytinade i stället för lösgodis, om du vill vara nyttig. Jag håller på att svänga ihop ett recept på en kaka med björnbär. Håll tummarna för att det blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar