Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

måndag 4 april 2011

En lax med tomat och så lime- och chilisås






Jag skulle göra lax i ugnen med granatäppelkärnor, broccoli och grädde. Glad i hågen traskade man till Konsum. Inte fanns det några granatäpplen där inte. Hittade inget bland frukten som jag ville ha som ersättning. Då fick man ta hackad tomat och lägga på tillsammans med vitlök och rapsolja. Litet röd lök. In i ugnen på 200 grader i en halvtimme. Bulgur (lätt att koka och ungen gillar det). En sås på crème fraîche, ganska mycket chilipulver, limeskal och itet riven vitlök. I den hälften av såsen som var avsedd för mig och min man vräkte jag även i färsk hackad röd chili, för att mota undan vårsnorigheten. En sallad till på stora vita bönor och machéblandning. I den var det rapsolja och vitlök. Bredvid: några skivor söt och god blodapelsin. Gött blev det. Och kändes nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar