Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

torsdag 8 april 2010

Traditionell påskmiddag








Vi hade familjen Berglund Cowburn hemma hela påsken, och på påskafton hade vi dessutom bjudit in Jan och Lisan som flyttade från Holland till Gästrikland för fyra år sedan. Jag gör alltid hel fisk i ugnen varje påsk, med en kall sås med stenbitsrom och dill, samt potatis. Till fisken hade jag sparris och morötter som fick steka med på slutet. Salladen bestod av späda blad, granatäppelkärnor, avocadoskivor och björnbär med litet olivolja och balsamvinäger gjord på skogsbär. Det var väldigt gott. Till efterrätt hade jag gjort en fruktsoppa med apelsin, äpple, päron och gojibär, kokta och passerade med stavmixer och sötade med litet råsocker. Det var delikat med löst vispad grädde med en aning äkta vanilj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar