Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 20 november 2009

Det surrar i huvudet igen...

...av allt jag kommer på att jag vill göra till jul och advent. Förutom alla blommor, ljus och annat pynt så har jag funderingar kring följande:
- Lingonsill (det finns recept på nätet).
- Ernst Kirschsteigers äppelsill (i nya numret av Ameila Jul).
- Köttbullar med lingon och kryddnejlika.
- Hemkryddad julsnaps med angostura och pomerans.
- Fler kanelhjärtan.
- Fler gafflade pepparkakor.
- Julgodis: tryfflar (min favorit är den vita chokladtryffeln med kardemumma), brända mandlar, Rocky Road (det är Leila Lindholm som lett in mig på det sluttande planet), kyssar, knäck och fudge.
- Portvin.
- Ost och kex.
- Anna Bergenströms rågknäckebröd (jättegott).
- Hannu Sarenströms vörtbröd.
- Massor av andra saker som jag inte kommer på just nu.

Har också några grejer på lager nere i matkällaren som skall tas fram på julafton:
- Blåbärslikören från Hälsingland. Den kommer att funka bra som ett komplement till glöggen.
- Lingonpäronen. Dem skall vi äta som efterrätt till julbordet tillsammans med löst vispad grädde.

Jag måste hålla i mig bara så att jag inte går över den där gränsen när det inte är kul längre utan bara jobbigt. Den vill jag inte passera. Då får det hellre vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar