Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 7 september 2010

Kryddverkstad






Gjorde en massa örtsalt i helgen. Hackade och hackade för hand och rörde ihop med salt. Det är kul och det brukat räcka hela vintern. Det doftar i hela köket och ända ut på trappen. Nu gjorde jag i ordning burkar med etiketter på. De blev rätt fina, tyckte jag.
Så här ser blandningarna ut:
Herba Mare (till kött, fisk, grytor, såser, soppor)
persilja
libbsticka
purjolök
lök
vitlök
timjan
citrontimjan
salt, helst fint och oraffinerat havssalt
Örtsalt till kött
persilja
röllekablad
purjolök
vitlök
timjan
salvia
Örtsalt till fisk
persilja
citronmeliss
kirskål
dragon

2 kommentarer:

  1. Det ser så gott ut! Vilken härlig idé att göra eget salt, då blir man påmind om sommaren även på vintern :) Tack för en superfin blogg!
    /Klara

    SvaraRadera
  2. Tack själv, kul med litet positiva vibbar!!! K

    SvaraRadera