Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 18 september 2010

Månadens citat september

"Praskova Osipovna, sade Ivan Jakovlevitj, i dag tänkte jag inte dricka något kaffe. I stället skulle jag vilja ha en bit färskt bröd med lök till.
(Det vill säga, i själva verket önskade sig Ivan Jakovlevitj både det ena och det andra, men han visste att det var alldeles omöjligt att be om två saker på en gång, ty Praskovja Osipovna tyckte mycket illa om sådana påhitt.)
'Den dumbommen kan gärna ta en brödbit', tänkte hustrun för sig själv, 'desto bättre för mig: på så sätt får jag en extra kaffetår'. Och hon slängde en brödkaka till honom på bordet."
Ur novellen "Näsan" i "En dåres anteckningar och andra
berättelser" av Nikolaj Gogol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar