Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 14 juli 2009

Lill-M's födelsedagstårta 2009

Gjorde en tårta på Lill-M's riktiga födelsedag. Det var tårtbottnar till gräddtårta ur Rutiga kokboken och fyllning av vaniljvisp som jag hade blandat med mosade päron från en bruk. I det hade jag droppat litet bittermandel. Fyra droppar är lagom. Sedan var det rårörda jordgubbar mellan de andra bottnarna. Och hallon ovanpå grädden. Lill-M dekorerade själv med strössel och grön pyntgelé. Jag gillar när det är mycket grädde. Mums, var det faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar