Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 8 maj 2011

Kålrabbi - bortglömd och underskattad

Enligt min mening används det för litet kålrabbi i det här landet. Den innehåller massor av c-vitamin, mycket mer än apelsin. Många säger att de inte gillar den tillagad, ugnsbakad och så där. Det gör inte jag heller. Den tappar all smak och får en omöjlig konsistens. Däremot: färsk, rå och tunt skivad är den knaprig och god, ungefär som rädisa. Eller rättika. Vi brukar ha rättika ibland när vi gör sushi, och jag funderar verkligen på om kålrabbi inte skulle funka det också. Skiva den med osthyveln i en sallad och smaka på det. Jättegod med olja. Barn gillar att knapra på den.

1 kommentar:

  1. Kålrabbi kör vi stenhårt med om somrarna! Så himla gott!

    SvaraRadera