Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

måndag 16 maj 2011

Lunch hos AK i Lia











Vi är på fältarbete i Hög. Anna-Karin (AK) bjöd hem hela grävgänget och några av sina jobbarkompisar på lunch. Det var kallt, blåsigt och regnigt ute, men hemma hos AK var det gott och varmt, och hon hade gjort en fantastisk fisksoppa med en stor skål kladdig och härlig aioli samt hembakt bröd. Jag åt så jag blev knökmätt. Då trollade AK fram en smarrig blåbärspaj med grädde. Och KAFFE. Det var en härlig stund. Efteråt var vi så mätta att vi hade svårt att jobba. Men det är ju smällar man får ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar