Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 6 juni 2009

Daggkåpa och rölleka

Daggkåpan och röllekan är som ett ogräs i vår trädgård. Jag har bestämt mig för att utnyttja dem så mycket som möjligt. Röllekan är kanon som krydda i alla sorters örtsalt, grytor och soppor. Jag gjorde ett örtsalt till kött till en julmarknad i vintras och de som köpte har kommit tillbaks och köpt en ny bruk för att smaken var så ovanlig och god. Jag tror det var röllekan som gjorde det. Daggkåpan kan användas till te. De späda bladen kan läggas i en sallad. Den verkar vara bra för och mot i princip allt. Dessutom är den en bra utfyllnad i rabatter. På engelska kallas den "Lady's mantle". Det är väl också ett vackert namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar