Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 6 juni 2009

Hur får man tag på Angelika?

Man kanske tänker, att det var en förfärlig människa att tjata om kvanne hela tiden. Det kan jag ju inte få tag på så där utan vidare. Och alla kan ju inte åka till Härjedalen och gräva upp en. Men nu har jag googlat på Angelika, och det finns faktiskt plantor att skicka efter, exempelvis på http://www.pratensis.se/. Sedan har ju Impecta och de flesta andra fröfirmor kvannefrön att sälja. Det är värt det. Plockar man och tar in så sprids den mystiska, underbara parfymen i hela huset. Den ger ju också en så häftig arom till olika maträtter. Och den är otroligt tjusig och pampig i trädgården. Härnäst följer några recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar