Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 30 mars 2010

Ekologisk mandel

Älskar ekologiska mandlar från Saltå kvarn. Jag köper dem på Konsum. Om det gick att odla mandlar där jag bor skulle jag definitivt göra det. Lärde mig på Niklas mat att man kan lägga ekologiska mandlar i vatten över natten eller tills det kommer en liten grodd på dem. Då tar man upp dem, sköljer dem, gnuggar av skalet med en handduk och sedan kan man äta dem och de smakar som färska, nyplockade. Niklas lade dem på glass med grön kardemumma, har jag för mig. Receptet finns väl på http://www.svt.se/.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar