Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 30 mars 2010

Vitkål i det oändliga

Jag varierar vitkål på så många sätt jag kan komma på. Det fyller ut tallriken och magen så bra, och jag har läst på så himla många ställen, bland annat Sanna Ehdins böcker, om hur vitkål är infalammationshämmande och skyddar mot alla typer av sjukdomar. Barn brukar gilla den. Jag hyvlar den med osthyveln, det blir perfekta knapriga strimlor. Det kan också vara ett jobb för barnen. Sist blev det helt enkelt kål med skuren blodapelsin. Delikat trots alla enkelhet! Annat man kan testa är granatäpple, svarta vinbär, blåbär, lime och nötter. Det kan bli en sport att variera detta på så många sätt som möjligt. Till sommaren blir det väl lätt för oss som har örtagård att blanda ner kryddörter som exempelvis mynta och timjan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar