Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 26 mars 2010

Jättegod frukostgröt

Det är ju jättebra med gröt! Man håller sig mätt länge och det känns skönt i magen. Eftersom jag kör ISO-dieten nu så käkar jag bara fullkorn, ägg, sojamjölk, frukt och grov macka med mager ost eller tunt skivad kalkon. Vitt eller grönt te. Ingen juice, inga sötade flingor, inget vitt bröd, ingen marmelad. Ni som har provat GI vet att det här liknar det.

Den här gröten gör jag på 1,5 dl ekologiska havregryn, 0,5 dl riven ekologisk kokos, 1 dl krossade linfrön och litet salt. Sedan lägger jag några valnötter uppepå, det blir himla gott och knaprigt och ger litet extra protein. Till det blir det Alpros sojamjölk. Den är god, smakar nästan som milkshake, säger Lill-M. Jag blir otroligt mätt av den här gröten så jag brukar inte orka någon macka, men ibland blir det ett kokt ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar