Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 30 mars 2010

Fri från nötallergi

Jag har blivit av med en stor del av min nötallergi. Jag kan numera äta mandel, valnötter, cashewnötter och små mängder hasselnötter. Jättegott! Kan också äta råa äpplen och päron igen efter många års avhållsamhet. Har funderat på vad jag ändrat i mitt liv de senaste åren som skulle kunna ha orsakat detta. Svar: jag har börjat äta ekologisk mat i mycket större utsträckning. Kan det vara anledningen? Jag tror det i alla fall. Tänk om det är så enkelt. Nu rekommenderar jag inte människor som är jätteallergiska mot nötter att sätta igång att äta stora mängder bara för att man börjat dricka ekologisk mjölk etc. Men det är väl värt för alla att prova att dra ner på mängden gifter man stoppar in i kroppen.
Förresten beror många allergier på Omega3-brist, har jag läst. Och ekologisk mjölk är mycket mer baserad på klöverbete, vilket resulterar i en högre Omega3-halt i mjölken. Vi köper bara ekologisk mjölk. Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar