Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

torsdag 29 oktober 2009

Ode till riktig mat

Just avslutat två veckors jobb i Dellenbygden, Hälsingland. Inte blir det så bevänt med maten när man är ute i skogen hela dagarna. Vi hade av olika skäl ingen bod att värma mat i. Det är underbart att vara ute, och det är så vackert, men det blir ju bara en massa mackor, risifrutti, yoghurt, kokta ägg, konstiga färdigpaketerade mellanmål och en massa mosig frukt. Man blir jävligt trött på den där maten efter några dagar. Kollegerna trugar på en Ballerinakex med pepparkakssmak och småkakor, och det är faktiskt så gott när man har jobbat hårt halva dagen, att det är svårt att låta bli dem. Jag saknar skogen, men det är bra skönt att få riktig mat till lunch, och att man kan laga den som man vill ha den. I går var jag på Alps på Brynäs och åt kyckling i kokosmjölk med röd masamacurry och fräscha nywokade grönsaker. Gud vad gott det var. Och man fick verkligen rejäla portioner. Jag läste att många äldre får alzheimers och andra sjukdomar just för att de ofta inte får någon ordentlig lagad mat utan sitter och dräller med te och skorpor. Jag skulle aldrig stå ut. Efter tre dagar med mackor vill man helst av allt ha en varsamt stekt bit lax, massor av grönsaker och kanske några kokta potatisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar