Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 11 december 2009

Julstress

Jag har inte hunnit skriva något, eller laga något på ett tag. Nu håller jag för fullt på att sy gardiner och kuddfodral till jul. Så fort jag gjort det skall jag i alla fall ta itu med julgodiset. Det är planerat till den här helgen. Julgodiset känns mycket viktigt. Nästa helg har jag planerat att lägga in sill. jag skall göra tre sorter: citronsillen, Ernst Kirschsteigers äppelsill och lingonsill. Så det kommer mer, bara inte i dag. Men jag kan tipsa om en bra macka att sno ihop till julstöket, när man kanske inte orkar eller hinner tänka på vanlig mat:


Kusin Jontes macka med tonfisk

1 burk tonfisk i vatten
Cirka 1 dl majonnäs, eller efter behag
3-4 droppar tabasco
1 riven eller pressad vitlöksklyfta
kanske 1 krm salt

Mecka ihop allt detta i en skål. Ta en baguette av valfri storlek och fyll den med röran. Lägg på tomatskivor eller vad det nu finns för grönsak hemma. Gröna blad är gott också. Käka! Ta en öl eller en bubbelvatten med citron till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar