Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

torsdag 31 december 2009

Månadens citat december

Nu är klockan över nio på nyårsaftons kväll, och jag kom plötsligt på att jag inte lagt in något månadens citat för december. Just nu kommer jag bara på en historia som min kusin David berättade om när han var matansvarig (vad heter det? tross? minns inte, who cares) i lumpen. Han låg inne med en kille som tjatade och tjatade i månader om hur sugen han var på oxfilé med bearnaisesås. David kände till slut ett stort medlidande med den här killen och åbäkade sig en kväll till att laga oxfilé på det vis killen hade tjatat om. Precis när filén var upplagd, pommes friten frittad, beasåsen och vinet upphällda och de slog sig ned till bords så utbrister killen på brett dalmål:
-Guuuuuuuuuuuuud vad jag är suuuuuuuuuugen på luuuuuutfisk!

1 kommentar: