Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 15 december 2009

Lill-M's discomiddag


Sexåriga Lill-M hade en tuff lördag. Först ett födelsedagskalas mellan 14 och 16, sedan hem och äta för att avancera till ett disco på den lokala macken klockan 17. Det var trångt i köket p.g.a. allt julgodis och vörtbröd, samt den där butternutpumpan med mascarpone och parmesan som vi vuxna skulle äta medan barnet var på disco. Jag hade ugnen på, så jag tog och hällde litet olivolja i en form, la i ett par skalade potatisar och en bit av den ytterfilé som skulle vara till pumpan. Detta saltades något och beströddes med hackad rosmarin och litet vitlök. Till detta fick hon machésallad med tomat och litet aioli. Enkelt men smaskigt. Och snabbt men hyfsat nyttigt. Sedan kunde hon skutta runt på dansgolvet inne på macken i två timmar utan avbrott. Men, det är klart, hon hade ju grundat med en hel del godis...

1 kommentar: