Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 24 oktober 2010

Betraktelser en långsam söndagförmiddag

Kallt ute i dag. Har haft en mysig frukost bredvid kakelugnen. Bacon och ägg och sedan svart chaite med grädde. En skvätt kaffe med grädde och en handfull knapriga valnötter. Tog några bilder på brasan med mobilen och tänkte lägga ut här, men telefonen vägrar synka med min e-post. Kan bero på ett serverbyte som ägde rum i fredags. Dessutom hade batterierna i min kamera laddat ur. Så nu hinner väl brasan brinna ut innan de har laddat. Men ni får tro mig på mitt ord när jag skriver att det var väldigt mysigt, så kommer bilderna litet senare. Läser en bok som jag fick på födelsedagen: "Strindbergs stjärna" av Jan Wallentin. Den är faktiskt väldigt spännande. Man undrar över den där översandade bosättningen som Sven Hedin (den gamla nassekompisen) skall ha hittat i Taklamakanöknen. Är det sant eller? Knappast. Då hade man väl letat efter den. Det måste jag ta reda på.

Det är en del jag kanske skulle kunna ta itu med. Tvätta några fönster på insidan, täta om fönstren i gästrummet, stryka litet kläder eller något. Bor man i ett gammalt hus som länge varit oompysslat finns det alltid något att ta itu med. Men nu tror jag bara att jag skall gå upp och sätta mig i soffan och kolla på Bolibompa med barnet och ta mig en kopp kaffe till. Fritiden är ju bland annat till för att vila upp sig. Man får tänka på det.

Kanske skulle det passa en sådan här kall dag med en Pollo al Diavolo, en Djävulskyckling från Toscana. Marinera kycklingen i olivolja, citronsaft, krossad vitlök och en massa hackad salvia. Enkelt men djävulskt gott. Gör klyftpotatis till. Pesto kan vara gott också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar