Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

onsdag 6 oktober 2010

Middag utan snabba kolhydrater

Ok. Nu skall det avslöjas. Jag har ätit enligt LCHF i några veckor. D.v.s. Low Carbo High Fat. Man undviker snabba kolhydrater och allt som har mer än 5 % kolhydrater. Jag har inte ätit mackor, ris, potatis, pasta eller något med socker i. Bara rent protein, grönsaker och en hel del fett. Resultatet: jag har gått ned en del och känner mig mätt för det mesta. Jag känner mig nästan aldrig sugen på något sött. Det känns bra, helt enkelt. Jag kommer att fortsätta med det här tills jag känner mig nöjd, och sedan kommer jag att börja äta grovt bröd ibland och mer frukt. Men jag är helt klart en kolhydratjunkie och inget blir bättre i mitt liv om jag äter en massa socker och vitt mjöl. Jag tycker också att magen håller sig väldigt lugn och fin när jag undviker det. Jag tycker egentligen det är OK att äta kaffebröd, pajer o.s.v., men jag tror inte att man skall äta det varje dag. Ovan en typisk LCHF-middag. Hemrullade köttbullar med grädde i smeten och en god aioli samt ett par tomater. Samt litet persilja. Barnet fick ett par potatisar till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar