Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 2 oktober 2010

Trattkantareller

Såg att Mikkan, min favoritmatbloggare, har lagt ut receptet på sin goda trattkantarellsoppa. Någon frågade henne vad man gör med torkade trattisar. Jag har ett tips. Man lägger dem i blöt i ett par timmar, och sedan kokar man dem några minuter. Därefter fräser man dem tillsammans med lök och litet vitlök i en panna, och häller sedan på en burk crème fraîche eller ett paket grädde. Smaka av med salt och litet worchestershiresås. Detta häller man på rykande nykokt pasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar