Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 11 december 2010

Ett axplock ur magasinet

Jag jobbar på ett ställe som har ett enormt magasin fullt med prylar från tidigare perioder. Härom dagen skulle det göras ett TV-inslag om julfirande. Det var TV4 som ville ha hjälp med detta. Min kompis Olle Sundqvist skulle berätta om jultraditioner. Min arbetskamrat Ann-Marie, som kan allt om äldre föremål och traditionerna knutna till dem, gjorde en fin myshörna åt Olof där han kunde sitta och berätta om julen och dess ursprung. På något sätt hade Olle och Ann-Marie kommit fram till att de båda är intreserade av bröd. Så det blev ett bakningstema med ett litet inslag av gröt. Tänk om man kunde pynta upp köket med julprylar från magasinet. Så otroligt allmogebetonat det skulle bli. Och vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar