Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 19 december 2010

Påhittat julgodis

När jag skrev det där om brödet kom jag på att det kunde vara gott att göra julgodis med just choklad, fikon, tranbär, nötter, kanel och kardemumma. Man smälter väl i så fall mörk eller ljus choklad och rör ned allt det andra, klickar ut på plåtar och låter stelna. Eller så skivar man mandelmassa, doppar i choklad med kryddor i, lägger på plåt och strör sedan över hackade fikon, tranbär och nötter. Det finns många varianter. Det verkar som om det går rätt fort också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar