Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

torsdag 16 december 2010

Marsipanbåten i huvudstaden!

Vi var på möte på ämbetet i dag, jag och mina arbetskamrater. Efter mötet skulle vi skynda oss till Östasiatiska för att se Terrakottaarmén. Vi gick längs Strandvägen bort mot Nybroplan i snöovädret. Vid Nybrokajen upptäckte jag Marsipanbåten, en båt full av marsipan och choklad utsänd från Marsipangården i Trosa, denna underbara, overkliga plats. Den låg och skvalpade där, så vacker och mysig. Det fanns inte tid att gå in, men hittar jag den igen när jag åker nästa gång så skall det handlas! En mysupplevelse i advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar