Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

torsdag 16 december 2010

Samurajnudlar på Östasiatiska




Före Kafferepet och en del härjande kring Kungsans statyer i snöstormen var vi och besäg Terrakottaarmén. En magisk upplevelse. Vi skulle äta där också. Vi tog samurajnudlar, en kall rätt med nudlar, tofu, grönsaker och kött. Köttet var marinerat i wasabi och litet andra grejer. Sesamfrön var strödda ovanpå. Jag tycket det var rätt så gott, men min kompis Maria tyckte det var så vidrigt att hon gick och slängde alltihop mitt framför näsan på personalen. Hur olika kan det inte vara. Men det är klart att det hade väl varit gott med någon varm mat en sådan här dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar