Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

onsdag 15 december 2010

Hugin, Munin och alla hönsen




Hönsen gillar inte när det är snö. Inte våra nya tuppar heller, som vi skaffade i somras efter det att den elaka och våldsamma tuppen Bobbo fick gå vidare till de sälla jaktmarkerna. De är jättesnälla, men de är stora, minst en halv meter i mankhöjd (om man kan prata om mankhöjd på en tupp). Jag har döpt dem till Hugin och Munin. Alternativt Humle och Dumle. Jag tror att många som går förbi vår trädgård hajar till och undrar vad det är för stora grå och svarta spöken som står och stirrar tomt under äppelträden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar