Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 24 maj 2009

Krispig marockansk sallad

Den här salladen lärde jag mig när jag jobbade i ett storkök för länge sedan. Man skivar paprika och äpplen tunt och lägger i en skål. Blandar en schysst vinägrett. Jag tog rapsolja och litet pressad lime, samt litet vitlök och svartpeppar. Enkelt men gott. Salladen är krispig och litet syrlig. Den passar ypperligt på sommaren och till grillat (särskilt till kött). Man kan variera sig och enbart köra gröna äpplen och grön paprika, eller röda äpplen och röd paprika. Den här gången blev det en blandning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar