Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 10 maj 2009

Rabarberkräm med kvanne

Gjorde rabarberkräm med kvanne på Annemarta Borgens vis. Hon skriver så här:

"Rensa och skär rabarber i centimeterstora bitar. Skölj några späda kvanneblad och skär dem i strimlor. Koka rabarber och kvanne med socker i litet vatten tills de är mjuka. Ta bort kastrullen från värmen och red med litet potatismjöl utrört i kallt vatten. Servera desserten kall med vispgrädde, sur grädde, mjölk eller yoghurt. Några exakta mått kan jag inte ge. Det här var bara min älsklingsefterrätt som barn."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar