Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 2 maj 2009

Rabarbern på väg

Nu är rabarbern på gång. Det första jag skall göra är kräm och marmelad. I den hackar man ned litet kvanne för den speciella smakens skull, och för att spara på socker. Rabarber är mycket gott att blanda med jordgubbar i en marmelad. Jag planerar också att göra en rabarberpaj, och då tänker jag stänka över litet av kvannelikören som jag meckade i ordning i somras. Likören börjar nog bli riktigt bra nu. Fortsättning följer.

2 kommentarer:

  1. idag ska jag baka en rabarberpaj! rabarber är bland det godaste jag vet... verkligen!

    SvaraRadera