Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 2 maj 2009

Premiärgrillning!

I dag grillade jag för första gången i år. Det var en helt OK känsla. Det var varmt och soligt, och vi kunde sitta ute och äta middag i bersån. En laxsida som jag hade lagt olja, gräslök, salt och peppar på. Jag petade över all glöd på ena sidan grillen och lade laxen på den andra sidan. Potatis som jag hade kokat och lagt i litet olja, citrontimjan och citron. Tjocka skivor av färsk ananas. Den åt vi som efterrätt. Prova gärna att grilla ananas. Den får en mycket sötare smak. Jag sätter ibland bitar av den på spett tillsammans med marshmallows. Då måste man ha en mycket mild glöd, annars brinner marshmallowsen upp. Laxen fick ligga och gosa en stund med locket stängt, det är ett bra grepp, för det blir en litet rökt touche på den. Konsistensen blir väldigt fin, den håller sig saftig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar