Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 16 februari 2010

Besöksvärd butik i Söderhamn


Det finns en hel del sevärt i Söderhamn. Faxeholmen, Vågbro, skärgården, allt möjligt. Nu finns det även en jättefin butik med många sorters te, choklad och allt möjligt annat. Jag var på shoppingtur i Söderhamn med ett par kompisar en lördag, och vi upptäckte den här butiken för första gången. Tänk, jag har typiskt glömt vad den heter, och jag har tappat bort den fina lilla pappkassen, men den ligger i gränden ned mot gågatan, bredvid Apoteket. Där fanns också flera olika sorters balsamvinäger, gjord på exempelvis tranbär (mums!) eller granatäpple. Fantastiska smaker. Man kunde köpa fina glasflaskor i olika storlekar och fylla upp, och betala för lösvikt s.a.s. Jag köpte fransk nougat, senchate med lime och vinchoklad, d.v.s. choklad med smak av olika druvor, himmelskt god och perfekt till kaffe. Jag trodde att min kompis A-H hade rökt på där inne, men hon hade bara sniffat för länge på alla teerna. Kolla in det stället när du kommer till Söderhamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar