Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

tisdag 16 februari 2010

Mycket bestämd tupp


Vår tupp Bobbo är mycket bestämd. Han släpper inte in några karlar i hönsgården inte. Där skall han vara den enda mannen. M har satt honom på plats genom att hålla fast honom och sätta honom i knät. Då kurade han ihop sig som en liten kyckling. Men alla andra män får hålla sig borta. Vi hade hönsvakt när vi var borta över nyår, men han fick inte gå in och hämta ägg för Bobbo, för då hoppade han upp på benen på honom och sparkade och knuffade, Jag hittade hela flocken hos grannen en dag i höstas och gick dit med stora räfsan för att mota hem dem. Jag räfsade Bobbo ett stycke hemåt, och han ställde sig chockat med vingarna i sdan och glodde upp på mig. Sedan när jag vände mig om hoppade han upp och knuffade mig med fötterna på baksidan av benen så jag nästan föll omkull. Så där kaxig var han minsann inte när han var liten liten gul grabbis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar