Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

torsdag 24 februari 2011

Ett par kalla dagar i Riga









Åkte till Riga ett par dagar i ett jobbärende. Jag hade aldrig varit där, fast det är så nära. Det tog bara en timme att flyga. Riga är en väldigt vacker stad, och jugendbebyggelsen är ett världsarv man kan gå och titta på i timmar. Vi bodde på ett hotell i Gamla Stan, där det var väldigt spännande att beställa saker till frukost, eftersom man genomgående fick något helt annat än det man bett om. Peder bad t.ex. om mer ost och fick då en enorm tallrik full med stekta prinskorvar. På torsdagkvällen var vi bjudna på middag på restaurangen Filings där vi fick lax och ris eller potatis. Spännande med ett nytt land och nya bekanta. Jag gjorde bort mig och drack två glas iskallt kranvatten när vi kom från flygplatsen, men jag hade mjölksyrekapslar med mig så jag proppade i mig fyra stycken på en gång, och jag kände bara ett obetydligt mullrande i magen nästa dag. Det är alltså flaskvatten som gäller i Riga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar