Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 11 mars 2011

Fika i Torsåker





Var på möte i Torsåker och undfägnades med supergott fika. Hjärnorna bakom detta var Åke och Maria, som jag skrivit om förut här på bloggen. De har en gammal vacker gård i Torsåker. Det var ett jättegott hembakt bröd, pålägg och mycket goda flarn. Jag undrade om det var kokos, men det kan också ha varit mandel. Jag brukar inte äta särskilt mycket kakor, men nu kände jag mig manad att ta två. Tack för omtanken! Det var en härlig kontrast mot de annars så vanliga skafferimjuka pepparkakorna som man ofta får hos farbröder i torpen runt om i länet. Sådant här piggar alltid upp i den grå vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar