Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 11 mars 2011

Silikon valley


Jag fick dessa två föremål i julklapp. En digital kökstermometer. Mycket bra. Det är mycket lättare att koka knäck och tillaga stekar när man vet vad det egentligen är för temperatur i grytan. Jag har dragit mig för att koka knäck, för det där knäckprovet funkar ju aldrig för mig. Det andra är en bakform/pajform från Jamie Oliver. Den är i silikon och det skall tydligen inte fastna något i den. Jag har inte provat den än. Den är mjuk och sladdrig så jag tror att man skall dra av den från kakan när kakan är klar, ungefär som en strumpa. Det följer med ett av Jamies pajrecept, och jag får väl börja med det. Någon annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar