Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 20 mars 2011

Konst, död och El Taco

















En sådan dag det var i går. Min kusin har några grejer som handlar om döden (för barn) utställda på Sandvikens konsthall. Åsa Berglund Cowburn heter hon, om någon undrar. Vi var där och tittade med våra familjer. Ett gäng med gamla tjejkompisar från Uppsala dök dessutom upp för att hylla den mumietillverkande konstnären. Vi inledde med en pizzafestival på American Pizza, eftersom det var ungefär det enda som var öppet. Jag tycker att bilden på pizzan ser ut som ett månlandskap. Eftermiddagen avslutades med en fika på Delin som ligger mellan Sandegårds och Systemet.Väl hemma ställde min man till med tjädermiddag med klyftpotatis, ruccolasallad och en sådan otrolig, drömlik sås till detta att vi var alldeles lyriska. Receptet på såsen kommer att presenteras här vilken dag som helst. Till detta drack vi ett sanslöst gott italienskt rödvin. När den värsta disken var gjord var man helt däckad. Det enda jag orkade bry mig om då var hur otroligt duktig Robert Downey Jr var på att spela en svart medelålders man i Tropic Thunder. Honom skulle jag verkligen vilja bjuda på middag någon gång. Men kom jag på honom med att snorta i gästrummet åkte han ut med huvudet före!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar