Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 11 juni 2010

Förkoka inte sparrisen!

Sparrisen är fantastisk nu. Jag köpte ett knippe för 14 kronor på Konsum. De var från Ungern. Om de finns vill man ju helst ha sparrisen från Gavelhyttan. Den är dyrare men det är värt det. Min kompis Bosse som är smärt och snygg men älskar god mat brukar ofta säga: "Mat FÅR kosta!"

Koka inte sparrisen om du skall ha den bredvid maten. Du behöver absolut inte koka den om du skall fräsa den. Man bara lägger den i olja eller smör i en stekpanna på medelvarmt och låter den vicka omkring där ungefär fem minuter. Den blir perfekt i konsistensen, knaprig och god. Den passar bra till det mesta, både fisk, kött och andra grönsaker. Linda gärna in den i parmaskinka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar