Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

fredag 11 juni 2010

Lupinerna blommar, lagom många och långa

När vi köpte huset och flyttade in för nio år sedan var trädgården väldigt eftersatt. Exempelvis hade lupinerna fått sprida sig överallt. Det tog några år att få bukt med dem. Det gäller att rycka upp ett lagom antal varje år, och att klippa av blommorna innan de börjar fröa. Lyckligtvis är de ju så fina att ta in i buketter. Det är alltid bra med blommor med långa praktfulla stjälkar, det ger liksom ett mer monumentalt intryck inomhus. Man kan sätta dem i en stor kruka på golvet, och de ser inte fjuttiga ut. Jag har liksom litet svårt för fjuttiga saker. Lupiner är tjusiga och påminner om fruktbarhetssymboler, lite som förenklade kurbitsar. Och jag gillar färgerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar