Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 29 januari 2011

Ättikssprit!

Det här är universalmedlet! Använd det till att skura kakel, göra rent kranar, skura ur toaletten (t.ex. de gula ränderna). Det blir inga konstiga vita fläckar som det blir efter många typer av badrumsrengöring. Det tar bort dålig lukt på ett kick. Bleker många fläckar. Smakar bra i lag till sill. Sist använde jag det när bonusgrabben hade badat bastu med sina kompisar på julafton och sedan använt min svindyra och exklusiva badrumsmatta från Växbo lin att skura badrumsgolvet med, och slutligen knölat ihop den dyngsur i en hink (grrrrr...). Jag upptäckte det inte genast eftersom jag låg i sängen och hade feber. Det hade blivit tokfula gula tjocka ränder på den som vägrade gå bort. Jag provade att lägga den i en hink med vatten och en deciliter ättika ett par dagar. Sedan tvättade jag den i maskin som vanligt. Nu är den som ny! Tack och lov. Fast det var synd att Winborgs bytte ut etiketten på flaskan, den var så snygg förut, tyckte jag. Byt tillbaka! Det är helt värdelöst med plastetiketter på flaskor, eftersom de är snudd på omöjliga att få bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar