Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 30 januari 2011

Murgröna på båge

Jag har länge tänkt att det skulle vara fint med en stor blomma på båge på piedestalen i gästrummet. Men av någon anledning kom jag aldrig riktigt till skott. Vi hade Åke och Maria på middag sent i höstas, och då hade de lyckligtvis med sig en stor murgröna på båge till oss. Jättefin! Nu står den där, på den gamla piedestalen jag ärvt av min mormor, bredvid spegelbyrån som hör ihop med den, och den är så där oprålig men grön och vacker som jag gillar. I gästrummet har vi tapeten Gamla Grand ur 1905-kollektionen. Den måste man ju bara ha när man bor i ett hus från förra sekelskiftet i Gästrikland. Ett tack återigen till Cissi som hjälpte mig att tapetsera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar