Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 8 januari 2011

Vi drunknar i snö!


Vi har fått så otroligt mycket snö. Det är helt OK när det gäller trädgården och så där, men det värsta är att vi har oerhörda mängder snö på taket och kring balkongen, och när det töar, som i går, så rinner det plötsligt in smältvatten i dittills okända springor och håligheter i vår mer än hundra år gamla kåk. Rätt som det var fick vi ett par jättestora fuktfläckar innanför vår fina randiga vardagsrumstapet. Det rann tydligen in vid någon vindskiva vid takfoten. Jag är väldigt upprörd över det. Jättefult! Vi kommer att bli tvungna att tapetsera om den väggen. Och tänk om det börjar mögla.
I går började det droppa in i hallen, från en stor fuktfläck i taket, rätt ned på proppskåpet (inte alls bra). Jag gick upp på övervåningen men det syntes inget. Det visade sig att det rinner in från taket vid balkongen, in under golvet på övervåningen. Hade ingen aning om att det kunde rinna in något där. Så nu måste innertaket i hallen plockas ned, för fuktfläcken har förstört masoniten alldeles för mycket. Det är härligt att bo i ett gammalt hus, men det här tar nästan knäcken på en. Tänk om vi målar och tapetserar om, och så nästa vinter ramlar det in vatten igen. Suck. Kom gärna med tips när det gäller sådant här. Jag är verkligen ingen expert på området.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar