Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

måndag 31 januari 2011

En hörna uppe


Har en hörna uppe i vardagsrummet med en gammal Karl-Johansoffa som jag köpte på Emmaus i den grå forntiden. Där finns också ett urgammalt litet nött slagbord som jag hittade på Möbelberget i Storvik för några år sedan. Och en brun jätteskön plyschfåtölj från Ånyo i Sandviken. Där drömmer jag om att sätta en gäst med ett glas portvin, en tallrik med ost och kex, ett tänt ljus och en hög med tidningar medan jag lagar middag. Eller en kopp kaffe och en god kaka. Helst skall gästen vara lite frusen och deppig och behöva stoppas om med en filt också. Hittills har det aldrig hänt eftersom alla gäster verkar vara mer intresserade av att sitta och prata med oss medan vi lagar maten, men det kanske blir av någon gång framöver. I påsk skall jag försöka tvinga dit min kusin. Hon är hemskt frusen av sig.

1 kommentar:

  1. Kusinen blev tårögd av glädje när hon läste detta prospekt för påsken. Jag kommer att toksitta där och aldrig vilja flytta mig :)

    SvaraRadera