Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

söndag 26 april 2009

Krinolinas snabba och supergoda pastasås med tonfisk

Den här tonfisksåsen till pasta har jag hittat på själv. Det var så länge sedan så jag minns inte hur det gick till, men det var förmodligen så att tonfisk, paprika och crème fraîche var det enda som fanns hemma. Den går otroligt snabbt att göra. Och den är jättegod.


Krinolinas tonfisksås till pasta


4 personer


3 msk olivolja

5 dl crème fraîche, kokbar

1 röd paprika, finhackad

1 burk tonfisk i vatten, väl avrunnen

salt efter behag


Man kokar pasta. Under tiden den kokar tar man fram en stekpanna och låter paprikan mjukna i oljan på medelvärme. Man får passa så den inte blir bränd. Efter tre-fyra minuter häller man i crème fraîchen och rör om. Sedan häller man i tonfisken. Låt det puttra ett par minuter och smaka av med salt. Servera med rykande het pasta och en god sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar