Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

måndag 27 april 2009

Vårinspirerad potatissallad

M fyllde år. Han ville grilla lamm. Jag fick i uppdrag att göra en potatissallad. I salladen hamnade förutom potatis ett knippe gräslök och en massa blad av baby leaf och basilika. Jag var ju tvungen att inviga kryddlandet för säsongen. Sedan snodde jag en grundidé av Nigella Lawson och gjorde en dressing på 1,5 dl olivolja, saft av 1/2 citron, 1 vitlöksklyfta och 1,5 cm wasabi ur wasabituben (grön pepparrot, finns i sushihyllan). Nigella hade lime, men vi hade ingen hemma. Man får salta och peppra litet också. Om man häller dressingen över potatisen när den fortfarande är varm så blir smaken mycket bättre. Jag tycker om när bitarna är ganska stora också, det känns liksom mer rejält. Det blir en väldigt god smak av wasabin, man får se upp bara så att man inte tar för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar