Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

måndag 13 april 2009

Påsktårtan med choklad

Så klart det skall vara en chokladtårta till påsk. Vi körde samma chokladfrosting som på muffinsen (Leila Lindholms recept på http://www.recept.nu/), och kusinen hade gjort påskkycklingar i marsipan. På Lido i Gävle hittade jag också en påskkärring i marsipan som hamnade i mitten. Lill-M hävdade att kjolen smakade hallon. Har inget recept på tårtan än, för min mamma har gjort bottnen och fyllningen, men det borde egentligen bara vara att använda recept på kladdkaka eller mazarintårta, och sedan lägga chokladkräm av något slag på det. Det slog mig nu att det kanske kunde vara gott med en kladdkaka som grund, och sedan ett täcke av marsipan ovanpå det. Det kan vara värt att prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar