Vänligen observera!

Hej! P.g.a. lite tekniskt trassel har min blogg bytt adress till krinolinaskok.blogspot.com - alltså precis som bloggen heter! Vänligen uppdatera ditt bokmärke och följ mig gärna på den nya adressen där jag bloggar vidare! Kram, Kattis

lördag 25 april 2009

Metertårtan

När jag gick igenom några mappar med gamla bilder hittade jag en bild på en tårta jag gjorde när Lill-M blev en meter lång. Vi kunde inte ha kalas för dagiskompisarna när Lill-M fyllde 4, så vi hade kalas när barnet blev en meter långt i stället. Följaktligen hade vi ett enda stort ljus i tårtan. Jag kan inte minnas vad det var i, men jag har ett svagt minne av vit chokladmousse, och jag vet att grädden ovanpå var färgad lila med lite blåbärsjuice. Jag hade också färgat marsipan lila med blåbär, och gjort rosor av vit och lila marsipan. Sist rev jag över vit choklad. Jag tyckte den blev jättefin. Troligen var det därför jag fotograferade den. Vit chokladmousse är mycket gott att lägga i som tårtfyllning, och det passar bra till alla sorters frukt och bär. Man måste bara se till att varva med päron, ananas eller något så att bottnen inte blir för torr. Jag brukar ta päron, för jag är otroligt less på ananas i tårtor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar